طراحی اپلیکیشن اندروید و ios

 

طراحی اپلیکیشن اندروید و ios

 

کلمه application به معنی برنامه یکی از ابزارهای است برای کاربران تلفن های همراه که با طرح های مختلف و موضوعات مختلف ساخته و طراحی میشود . اپلیکیشن ها در حال حاضر نسبت به سیستم عامل عرضه شده بر پایه دو نوع نسخه اندروید و ios طراحی و ساخته میشود.

اپلیکیشن چیست …؟

در فرهنگ لغت اپلیکیشن به معنای نرم افزار کاربردی هست که برای گوشی‌های تلفن همراه کاربرد داره.

اپلیکیشن” یا به اختصار App بیشتر از لغت “نرم افزار” جا افتاده و این لغت دقیقاً همان معنی “نرم افزار کاربردی” رو میده.

معمولا اکثر نرم افزارهایی که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم اپلیکیشن محسوب می‌شن.

 

مزیت های طراحی اپلیکیشن اندروید و ios

اپلیکیشن‌ها یک رسالت اساسی دارند و آن آسان کردن هرچه تمام تر زندگی روزمره است. شما با یک تاچ ساده می‌تونید عملیات بانکی خودتون رو انجام بدید و بدون هیچ دغدغه‌ای به دیگر کارهای خود برسید. معمولا درصد خطا در اپلیکیشن‌ها پایین است و هر خطای احتمالی به راحتی در نسخه های بعدی یک اپلیکیشن اصلاح میشه.

شما میتوانید با استفاده از اپلیکیشن کارها و خریدهای روزمره و خوراک خود را به آسانی با چند کلیک انجام بدهید و درب منزل یا محل کارتون تحویل بگیرید.

 

انواع اپلیکیشن

هر اپلیکیشن با هدف خاص خودش طراحی میشه و انواع زیادی دارند. میشه گفت تقریبا برای هر نیاز انسان میشه یک اپلیکیشن طراحی کرد.

از معروفترین و پرکاربرد ترین اپلیکیشن ها میتوان به نسخه اندروید و ios و ویندوز  اشاره کرد

اپلیکیشن اندروید

اَندروید (به انگلیسی: Android) یک سیستم‌عامل موبایل است که گسترش آن با گوگل است. اندروید بر پایهٔ نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از هسته لینوکس و دیگر نرم‌افزارهای متن باز طراحی شده و نخست در دستگاه‌های تلفن همراه لمسی مانند تلفن هوشمند و تبلت استفاده شد، اما به‌تازگی گوگل Android TV را برای تلویزیونو Android Auto برای خودرو و Wear OS را برای پوشیدنی ها(مانند ساعت هوشمند) توسعه داده‌است.

اندروید از سال ۲۰۱۱ پرکاربردترین سیستم‌عامل موبایل و از سال ۲۰۱۳ پرکاربردترین سیستم‌عامل برای تبلت ها بوده‌است. از سال ۲۰۱۷ نیز بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه داشته‌است.

اپلیکیشن ساخته شده تحت نسخه سیستم عامل اندروید اپلیکیشن های هستند که فقط در تلفن های دارای سیستم عامل اندروید فعال میشوند و کارایی دارند.

 

اپلیکیشن اندروید

اپلیکیشن ios

سیستم عامل‌ موسوم به iOS اولین و تنها نسل سیستم عامل‌ اپل برای دستگاه‌های موبایل و قابل حمل شرکت اپل است.

این سیستم عامل برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ برروی دستگاه آی‌فون عرضه شد و تا پیش از سال ۲۰۱۰ نیز به نام iPhone OS شناخته می‌شد.

این سیستم عامل برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ برروی دستگاه آی‌فون عرضه شد و تا پیش از سال ۲۰۱۰ نیز به نام iPhone OS شناخته می‌شد.

ایده اصلی این سیستم عامل استفاده از رابط کنترلی چند لمسی است. برای مثال برای جابجا کردن صفحات در iOS تنها نیاز به کشیدن یک انگشت روی صفحه است. با قرار دادن دو انگشت روی صفحه و دور کردن آن‌ها از هم نیز می‌توان برروی صفحات وب و عکس‌ها زوم کرد.

iOS از نطر معماری از چهار لایه Core OS، Core Services، Media Layer و Cocoa Touch تشکیل شده‌است.

iOS از نظر معماری و کاربردی شباهت زیادی به سیستم عامل MacOS‌ دارد. در iOS ‌ همانند MacOS از مرورگر سافاری برای مرور وب و از نرم‌افزار آی‌تیونز برای پخش موزیک و مدیریت کتاب‌ها، دفترچه تلفن و اپلکیشن‌ها استفاده می‌شود.

اپلیکیشن ios

 

امروزه تلفن های همراه به دلیل قابلیت های بیشماری که دارند و نقش بسیار مهمی که در برطرف کردن بسیاری از نیازهای مردم ایفا می کنند، به یکی از پرکاربردترین وسایل روزمره مردم تبدیل شده اند. یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده است، تلفن های همراه کاربرد بسیار زیادی در زندگی جوامع امروزی داشته باشند، این است که می توان نرم افزارها و اپلیکیشن های گوناگونی، مانند اپلیکیشن های بانکی، رفاهی و خدماتی را بر روی آنها نصب کرد و بسیاری از فعالیت های روزمره را به کمک آنها انجام داد.

طراحی اپلیکیشن هست اندروید و ios این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا بتوانند به راحتی توسط آن بخش قابل توجهی از نیازهای روزمره خود، مانند رزرو بلیت، سفارش غذا، درخواست تاکسی و… را برطرف نمایند.

علاوه بر این، طراحی و ارائه نرم افزارها و اپلیکیشن های اندروید و ios این امکان را برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی فراهم کرده است تا بتوانند در بستر آنها به ارائه خدمات خود بپردازند و این راه کسب درآمد نمایند.

اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی نمونه بسیار خوبی از این نوع اپلیکیشن ها می باشند.

هر کس می تواند با طراحی یک اپلیکیشن مناسب خدماتی را که مدنظر دارد به مردم ارائه کند و از این طریق بخشی از نیازهای مردم را برطرف نماید. البته طراحی نرم افزار کار راحت و ساده ای نبوده و نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد.

کسب و کارهای آنلاین به کمک طراحی نرم افزارها و اپلیکیشن های اندروید و ios ارتباط مستقیمی با مشتریان خود پیدا خواهند کرد و از این طریق می توانند مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب نمانید و در زمینه برندینگ نیز موفقیت های چشمگیری به دست آورند.

 

سفارش طراحی برنامه های اندروید و ios

ما در این وب سایت با برخورداری از بهترین و با تجربه ترین تیم طراحی نرم افزارها و اپلیکیشن های اندروید و ios آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشیم و برای طراحی انواع اپلیکیشن ها تعرفه های مناسب و مقرون به صرفه ای را در نظر گرفته ایم.

 

 

About the Author:

ثبت ديدگاه

عنوان

Go to Top